Here I go – Min diagnos.

Det finns vissa saker här i livet som man lägger bakom sig och hyschar ner lite extra, för att inte påminnas om det. En av dessa saker som jag har är min diagnos. Jag har Asperger Syndrom, vilket har påverkat mig på olika sätt – och andra sidan gjort mig till den jag är idag. Detta har jag fått leva med väldigt länge och det tog ända till i höstas innan jag vågade möta beskedet om diagnosen i sig.

Sedan lång tid tillbaka har jag fått höra mycket om att jag som person är lite “konstig”, har saker för mig och är allmänt trög. “Ja men hon den där Evelina, hon är allt konstig. Henne håller vi oss lite undan för.” Trots att det pratades bakom ryggen så hörde jag faktiskt det mesta. Men idag har jag svart på vitt varför – vilket jag inte hade en aning om just då. Dessutom har jag också en bror med Asperger.

Nu hade jag tänkt att ta steget och börja dela med mig om mina erfarenheter om just min Asperger. Om hur jag har kämpat och hur jag har kommit dit jag har gjort idag. Det ska bli mycket intressant och kul att få dela med sig av detta. Kanske man kan hjälpa någon där ute!

cropped-img_13282.jpg

temp

Leave a Reply

