Min lediga söndag, mina tankar.

Idag har jag verkligen en sådan där göra-ingenting-dag typ. Eller jag har läst lite, vilket jag för ca 1 år sedan absolut inte skulle få för mig. Men det är faktiskt ganska rogivande. Gillar dessa böcker, dock är det ju inte vilka böcker som helst men ändå… Tanken som räknas! (Har nog också minst druckit 5 stora koppar med thé… Ajsing bajsing!)

Jag har också läst igenom min blogg och har insett en del saker. Bland annat att saker förändras med tiden och att allt är inte alltid som man har tänkt sig. Min höst som jag har gått igenom har varit extremt turbulent. Jag flyttade ner hit i falska förhoppningar om ett underbart liv. Det var här jag kallade mitt “hem”. Men det är nog mer eller mindre raka motsatsen till det. Så fort jag är klar med utbildningen kommer jag ta mitt pick och pack. Jag har blivit så grovt sviken, köpt alla dessa lögner och trott att dem var sanna men i själva verket så var det bara en fasad. En fasad för inte blotta det ljugande ansiktet för mig. Så sårad, var det verkligen sant? Så himla mycket skit, men en sak har jag lärt mig av det här… Att det som inte dödar, det härdar. Så sant så.

Sedan allt detta kom i min väg har det stärkt mig. Jag är en mycket mer starkare person idag än vad jag var för bara några månader sedan. Men jag håller fortfarande på att bygga upp mig själv till fullo. Det är ibland kämpigt, men det går…

Leave a Reply

