Små ord

Jag älskar mina små ord här hemma, som jag har för att lyfta upp tillvaron när blicken passerar dessa små underbara budskapsord. I lördags inhandlade jag mig en ny sån där pryl, självfallet lika älskvärd som de andra.

Föregående vecka som varit har inte varit sig lik i mitt liv. Jag fick en motgång som jag hade hoppats på att aldrig mer få tillbaka, men där var den. Kom precis som ett brev på posten. Jag kände mig lite blödig, inte lite, bara måttligt mycket. Förhoppningsvis så är jag på rätt väg från detta, vilket det faktiskt känns som också. Det måste visa något tecken på det eftersom det redan känns mycket bättre.

I dessa lägen glädjer det mig extra mycket att få se dessa ord lite här och var i mitt hem som en liten påminnelse i livet. Det bildas en varm känsla inom mig med kärlek och glädje. Antagligen är det säkerligen meningen med dessa små ord. Och för mig funkar det faktiskt!

DSC00322
En fin liten skylt som fick sin nya plats på fönsterbrädan i köket.

Leave a Reply

